telefoon icon whatsapp offerte aavragen icon
Skip to main content

Aanvragen en installatie

Wanneer moet ik mijn glas laten vervangen?
U kunt uw glas laten vervangen wanneer er zichtbare schade is. Denk aan barsten, scheuren of lekkage in isolatieglas. Een andere reden is verminderd thermisch comfort, bijvoorbeeld tocht of warmteverlies. Vervanging kan daarnaast nodig zijn wanneer er vocht of condens tussen de glaslagen zit. Ook is het interessant bij verduurzaming van de woning naar HR++ glas.
Hoe meet ik zelf mijn ruit op?
Voor een globale prijsopgave kunt u zelf uw ruit opmeten door de breedte en hoogte van het glas (zonder kozijn) in millimeters op te nemen. Wij adviseren om bij het bestellen altijd een vakman het glas exact te laten inmeten om fouten te voorkomen. Riboglas is niet verantwoordelijk voor doorgegeven maten die niet door ons zijn opgemeten.
Moet ik thuis blijven als de glaszetters het glas inmeten?
Ja, het is noodzakelijk om thuis te zijn wanneer de glaszetters het glas komen inmeten. Vooraf kan een afspraak ingepland worden voor een datum en tijd die u het best uitkomt.
Hoe lang duurt het voor jullie het glas komen opmeten?
Zodra u contact met ons opneemt plannen we zo snel mogelijk een afspraak in voor het inmeten. We proberen zo snel mogelijk langs te komen, afhankelijk van uw locatie en onze planning.
Hoe lang duurt het voor het glas wordt geplaatst?
De plaatsingstijd hangt af van het soort glas dat geplaatst moet worden. In geval van spoed zijn we zo snel mogelijk ter plaatse om te meten en een noodvoorziening te plaatsen. Standaard enkel glas kan vaak dezelfde dag nog geplaatst worden, mits het op de glasbus aanwezig is. Voor isolatieglas of speciale soorten glas moet er een afspraak voor worden gemaakt. Voor dubbel glas hanteren wij over het algemeen een levertijd van 1 tot 3 weken. Voor glas in lood is dit 8 tot 9 weken.
Kan ik het glas ook zelf ophalen?
Ja, in veel gevallen kunt u het glas zelf ophalen bij de werkplaats. Houd er rekening mee dat glas kwetsbaar is en veilig vervoerd moet worden. Wij staan niet garant voor het vervoer en de installatie van het glas wanneer u dit zelf uitvoert. Verpakkingsmateriaal voor eigen vervoer moet zelf meegenomen worden.

Administratie

Worden er rijkosten gerekend?
Rijkosten worden niet apart in rekening gebracht.
Ben ik verzekerd voor glasschade?
Bij de meeste opstal- of inboedelverzekeringen is glasschade standaard meeverzekerd, maar de dekking kan per verzekeraar verschillen. Controleer uw polisvoorwaarden of neem contact op met uw verzekeringsmaatschappij om dit zeker te weten.

Subsidie

Kan ik subsidie aanvragen voor mijn isolatieglas?
Ja, in veel gevallen kunt u subsidie krijgen via de ISDE-regeling (Investeringssubsidie Duurzame Energie en Energiebesparing) van de Rijksoverheid. Deze subsidie geldt voor HR++ en soms ook voor bijbehorende werkzaamheden zoals het vervangen van kozijnen.
Wat zijn de codes voor het aanvragen van subsidie op isolatieglas?
Om subsidie aan te vragen voor isolatieglas zijn er verschillende codes beschikbaar. De codes voor de ISDE-subsidie zijn afhankelijk van het type glas en de spouw. U kunt deze codes gebruiken bij het aanvragen van de subsidie via de website van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). De meest voorkomende codes zijn:
spouw 13: KA18513 spouw 15: KA20142
Wanneer u isolatieglas via ons afneemt zullen we helpen met het uitzoeken van de juiste code voor uw situatie.

Over Riboglas

Hoe kan ik contact opnemen met Riboglas?
Wij zijn op verschillende manieren te bereiken:
  • Telefoon: bel +31-15-2126422 voor vragen, offertes of spoedaanvragen
  • Whatsapp: Stuur een bericht naar +31 6 15192492 voor vragen of een offerte op maat
  • E-mail: info@riboglas.nl of stuur een bericht op onze contactpagina
  • Offerte aanvragen: via het online formulier op de website kunt u vrijblijvend een prijsopgave aanvragen
  • Op locatie: U kunt bij ons langskomen op locatie om de showroom te bekijken en bijpassend advies te vragen
Waar bevindt Riboglas zich en waar opereren jullie?
Riboglas is gevestigd op de Cyclotronweg 33, 2629 HN Delft. We opereren vooral in Delft, regio Haaglanden, Leiden en gedeelten van Rotterdam.
Wat zijn jullie openingstijden?
We hebben een 24/7 spoeddienst die 365 dagen per jaar paraat staat in geval van noodgevallen. Ons kantoor is van maandag tot vrijdag open tussen 08:00 - 17:00.
Wanneer bel ik buiten kantoortijden?
U kunt ons buiten kantoortijden bellen bij spoedgevallen. Denk aan ernstige glasschade, een kapot slot of wanneer u uw sleutel kwijt bent. In deze situaties staan wij 24/7 voor u klaar.

Glaskennis

Wat is de u-waarde?
De U-waarde geeft aan hoe goed het glas warmte-isolatie biedt. Hoe lager de U-waarde, hoe beter de isolatie.
Is het mogelijk mijn glas te laten repareren?
Bij barsten, scheuren of lekkend isolatieglas is vervanging meestal noodzakelijk om veiligheid en isolatie te waarborgen.
Wat voor soort glas heb ik in mijn ramen?
U kunt dit meestal zien aan de dikte en structuur van het glas:
  • Enkelglas: één glasplaat, vaak ouderwets of in oudere woningen
  • Dubbelglas: twee glasplaten met een spouw ertussen
Hoe lang gaat isolatieglas mee?
Goed geplaatst en onderhouden isolatieglas gaat gemiddeld 20 tot 30 jaar mee. Lekkages of condens tussen de glaslagen zijn tekenen dat vervanging nodig is.
Kan ik gaten in het glas boren?
Sommige soorten glas kunnen door een professional worden geboord. Bijvoorbeeld voor ventilatieroosters of bevestigingsmaterialen. Dit wordt door onze leverancier uitgevoerd. De levertijden wijken af van de normale levertijd.
Werkt isolatieglas ook geluidsdempend?
Ja, isolatieglas vermindert het geluid van buiten. Het effect is groter bij speciale geluidswerende varianten.
Er zit condens tussen mijn ruiten. Wat kan ik hier tegen doen?
Wanneer dubbel glas lek is dan vormt zich vocht aan de binnenzijde van het dubbel glas. Het vocht tussen dubbel glas is niet te verwijderen tussen de glasplaten. Het is noodzakelijk de ruit te vervangen.
BEL ONS

VRAGEN?

BEL voor informatie: 015-760 10 88
BEL voor glassoorten: 015 760 06 78

BEZOEK ONS

ONZE LOCATIE

Cyclotronweg 33-37
2629 HN Delft

OPENINGSTIJDEN

BESTELLING OPHALEN?

Maandag – Vrijdag:
08.00 – 17.00

Een kapot raam of ruit? Riboglas komt uw glas met spoed vervangen of repareren! 24/7 service, in 30 minuten ter plaatse regio Den Haag – Delft.

glaszetter delft
Enkel en dubbel glas vervangen

U kunt bij ons terecht voor het vervangen van enkelglas, dubbelglas, maar ook HR glas en andere glassoorten. Onze collega’s zullen de situatie ter plaatse inspecteren en met de passende oplossing komen. Alles in overleg met u uiteraard.

Kosten & contact

De kosten voor de spoedreparatie worden vooraf met u besproken. Indien van toepasing nemen wij contact met uw verzekering op, om de schade te verhalen.

Afhandeling met uw verzekering inbegrepen

Wij zijn naast slotenmaker of glaszetter ook contactpersoon met uw verzekering en indien gewenst handelen wij al het papierwerk direct met hun af.

VRAAG EEN OFFERTE AAN
Inclusief gratis inmeten

Beschikt u niet over de maten van het glas? Onze monteur komt langs om uw wensen en/of mogelijkheden met u door te nemen.

Inclusief gratis inmeten

Beschikt u niet over de maten van het glas? Onze monteur komt langs om uw wensen en/of mogelijkheden met u door te nemen.

Inclusief gratis inmeten

Beschikt u niet over de maten van het glas? Onze monteur komt langs om uw wensen en/of mogelijkheden met u door te nemen.

Inclusief gratis inmeten

Beschikt u niet over de maten van het glas? Onze monteur komt langs om uw wensen en/of mogelijkheden met u door te nemen.

Riboglas® en het Politiekeurmerk
Riboglas® Glashandel wint opdracht
ISO 9001:2008 gecertificeerd
Medewerkers Riboglas®